Retouren

Belangrijk: Opdat uw retourzending goed bij ons aankomt en opdat die aan uw bestelling gelinkt kan worden, dient u volgende punten in acht te nemen.

Bij bestellingen buiten Duitsland moeten de retourverzendkosten door onze klanten gedragen worden.

Stuur ons geen paketten terug zonder labels, aangezien het voor ons bij de ontvangst van zulke paketten niet mogelijk is om de inhoud en de oorsprong van deze paketten te determineren.

Voor paketten die van buiten Duitsland teruggestuurd werden en die onder punten 1 - 3 vallen, bekomt u van ons standard een krediet van 9,50 Euro:

  1. We hebben u een verkeerd of defect artikel geleverd (klacht).
  2. U zendt ons een gebruikt artikel terug, welk u voordien bij ons betaalt heeft.
  3. U stuurt een artikel aan ons voor 1 : 1 renovatie.

Meer informatie over het herroepingsrecht vindt u hier.

Alle nieuw artikelen moeten zich bevinden in de originele verpakking van de fabrikant en in herverkoopbare toestand. Gelieve de originele verpakking NIET als verzendverpakking te gebruiken. Gebruik steeds een sterke verpakking.

Houdt er rekeningmee dat een retourzending enkele dagen onderweg kan zijn, en dat onze logistiek afdeling enige tijd benodigt voor de verwerking van uw retour.

 

Opgepast

Alle betalingen namens Rexbo International GmbH gebeuren met dezelde betalingswijze als dewelke u gekozen heeft bij de bestelling.

Als u een product terugzendt dat vloeistoffen bevat, zoals bvb luchtcompressor, reinigingsproducten etc. zorg er dan voor dat er bij het transport geen vloeistof kan ontsnappen. Voor de zekerheid kunt u die bijkomend in een plastic tas wikkelen en geschrankt in een karton verpakken.

 

Wanneer is een retour uitgesloten?

  • Beschadigde produkten of reeds geinstalleerde produkten worden niet teruggenomen.
  • Bij de verpakking van remblokken mag het zegel van de verpakking niet gebroken zijn
  • Bij regeleenheden mag het zegel van de verpakking niet gebroken zijn.

 

Onze service voor u

Als bijkomende service bieden we u boven het herroepingsrecht, de mogelijkheid tot retour tot 30 dagen na aankoop.

 

Voorbeelden van retouren

  1. Kontroleer bij electronische onderdelen, in het bijzonder bij regeleenheden, dat u het juiste artikel gekocht heeft, alvorens u de verpakking verwijdert of het product inbouwt. Immers, wanneer het zegel verbroken is, kunnen we het product niet meer terugnemen. Daarom is het noodzakelijk dat u de originele fabrikanten artikelnummers met elkaar vergelijkt alvorens het artikel te openen.
     
  2. Let erop dat fabrikantenlabels, garantiedocumenten en stickers niet verwijderd worden van het product, indien u het product eventueel per retour wil terugzenden. Berg de originele verpakking op, totdat u besloten hebt dat u geen gebruik zult maken van uw herroepingsrecht.
     
  3. Bij vervangonderdelen is het begrijpelijk, dat die uit de verpakking moeten gehaald worden, om de pasvorm, grootte etc. te kunnen beoordelen. Let er evenwel op, dat u dit alleen doet op de manier die u ook in een winkel zou doen. Dat wil zeggen de verpakking voorzichtig openen en het artikel ter vergelijking naast het defekte onderdeel houden. U mag het artikel niet installeren indien u meent het aan ons te moeten retourneren. Anders kunnen we het artikel niet terugnemen of u dient eventueel schadevergoeding te betalen.
     
  4. Let er op dat bij het terugzenden van gebruikte onderdelen, dat deze nog repareerbaar zijn en dat er geen belangrijke onderdelen tekort zijn of onherstelbaar zijn door bvb roest, breuk, etc. Meer over gebruikte onderdelen vindt u hier.
     
  5. Wilt u een artikel met klacht terugzenden , let er dan aub op dat u het defekte artikel met alle vereiste dokumenten terugzendt. Anders kan het tot wezenlijke vertragingen komen bij de verwerking van uw klacht.