Winkel met Stuurdelen reserveonderdelen – bestel voordelige auto-onderdelen van welgekende merken in originele kwaliteit online aan lage prijzen
Merk
1
Model
2
Motor (type)
Motor (type)
3

Stuurdelen-onderdelen verkrijgbaar voor de volgende automerken

Stuurdelen voor VW aan lage prijs
Stuurdelen voor VW auto's
Alle modellen
Stuurdelen voor OPEL aan lage prijs
Stuurdelen voor OPEL auto's
Alle modellen
Stuurdelen voor AUDI aan lage prijs
Stuurdelen voor AUDI auto's
Alle modellen
Stuurdelen voor FORD aan lage prijs
Stuurdelen voor FORD auto's
Alle modellen
Stuurdelen voor MERCEDES-BENZ aan lage prijs
Auto Stuurdelen voor MERCEDES-BENZ
Alle modellen
Stuurdelen voor BMW aan lage prijs
Auto Stuurdelen voor BMW
Alle modellen
Stuurdelen voor RENAULT aan lage prijs
Auto Stuurdelen voor RENAULT
Alle modellen
Stuurdelen voor FIAT aan lage prijs
Auto Stuurdelen voor FIAT
Alle modellen
Aanbiedingen voor reserveonderdelen in de categorie Stuurdelen

Stuurdelen – Belangrijke categorie reserveonderdelen voor voertuigen

Stuurinrichting – deze bestaat uit het stuurmechanisme, de stuurbekrachtigingspomp en andere componenten

De stuurinrichting zorgt ervoor dat de rijrichting van een auto of ander soort voertuig gewijzigd kan worden. Hiervoor is een verscheidenheid aan stuurinrichtingscomponenten nodig. Het stuurhuis, de spoorstangen, het servomechanisme voor de stuurbekrachtiging en andere componenten zorgen er niet enkel voor dat het voertuig zich in de gewenste richting beweegt, maar garanderen ook maximale veiligheid en comfort. Daarom zijn bijna alle hedendaagse voertuigen uitgerust met stuurbekrachtiging. Het servomechanisme is vaak ontworpen als een hydraulische pomp. Als deze hydraulische pomp weigert, werkt de stuurinrichting in de noodmodus als een gewone mechanische.

Stuurinrichting en stuurmechanisme – het moderne ontwerp

Een modern voertuig moet zorgen voor een snelle en nauwkeurige besturing evenals een recht vooruitgaande beweging van de auto en schokken van de weg zo weinig mogelijk aan de bestuurder overdragen. Bovendien is de veiligheid van het grootste belang – dus ook hoe de stuurkolom reageert bij een botsing van achteren, evenals de productiekosten. Daarom vertrouwen hedendaagse autofabrikanten gewoonlijk op een constructie van de stuurinrichting die fusees omvat. Deze worden op de vooras gemonteerd, samen met een onafhankelijke ophanging.

Het stuurmechanisme is ontworpen als stuurinrichting met tandheugel en heeft geen hendel op de stuurkolom. In de onafhankelijke ophanging zijn beide kanten uitgerust met spoorstangen en spoorstangeinden. Laatstgenoemden zorgen voor de verbinding tussen de componenten van de stuuroverbrenging, die op hun beurt bediend worden door het stuur en stuurhuis.

Waar componenten zoals de stuurkolom gewoonlijk geen aanzienlijke slijtage oplopen, kunnen de spoorstangen bijvoorbeeld met verloop van tijd stukgaan. Ook de stofkap van het stuurhuis raakt mettertijd versleten. Al naargelang het ontwerp wordt de lengte van de spoorstang aangepast overeenkomstig de afmetingen van de dwarsgeplaatste vorkvormige wieldraagarmen, om zo de dynamische stabiliteit van de auto te verhogen tijdens het samendrukken van de ophanging. Sommige voertuigmodellen kennen ook een zogenaamde stuurdemper om ongewenste en gevaarlijke geschommel van het stuurmechanisme en gewiebel van het stuur te voorkomen. De stuuroverbrengingsverhouding (de verhouding tussen de draaiing van het stuur en de draaiing van het wiel) bevindt zich tussen de 14:1 en 20:1; en ligt in vrachtwagens veel hoger.

Rexbo is uw online leverancier voor alle componenten die met de stuurinrichting te maken hebben – van een volledig stuurhuis tot spoorstangeinden en vloeistoffen voor de hydraulische stuurpomp.